Demontaż silnika w terenie
W ramach naszych usług serwisowych przeprowadziliśmy kompleksowy remont silnika Liebherr D926 TI-E A5, który napędza dźwig LTM1055/1. Nasz serwis mobilny udał się tym razem do Krakowa, gdzie przeprowadziliśmy demontaż jednostki napędowej. Cały proces trwał dwa dni i obejmował rozkręcenie osprzętu, zabezpieczenie śrub i elementów pozostających w maszynie oraz przygotowanie silnika do transportu. Po demontażu silnik został przewieziony naszym transportem do bazy Wibako w Kojszówce.
Weryfikacja i remont silnika
Silnik wykazywał objawy nadmiernego zadymienia podczas pracy, co wskazywało na poważne zużycie podzespołów. Po dostarczeniu jednostki do naszego warsztatu mechanicy dokonali szczegółowej weryfikacji wszystkich komponentów, co pozwoliło na określenie zakresu koniecznych napraw. Po akceptacji kosztorysu przez klienta przystąpiliśmy do remontu generalnego silnika.
Regeneracja głównych komponentów
Remont silnika obejmował regenerację i naprawę kluczowych elementów:
- Szlif wału korbowego,
- Wymiana łożysk ślizgowych,
- Regeneracja korbowodów,
- Planowanie i regeneracja głowicy,
- Regeneracja układu paliwowego,
- Naprawa i balansowanie turbosprężarki,
- Regeneracja alternatora i rozrusznika.
Test na hamowni silnikowej
Jednym z kluczowych etapów odbudowy silnika było jego testowanie w warunkach obciążenia na naszej hamowni silnikowej. Posiadamy możliwość testowania tego modelu silnika jako jedna z nielicznych firm w Polsce. Testy przeprowadziliśmy w kilku etapach, rozpoczynając od lekkiego obciążenia i stopniowo zwiększając parametry pracy, aby potwierdzić jego sprawność i niezawodność.
Montaż i uruchomienie silnika
Po pomyślnym zakończeniu testów nasz zespół udał się do klienta w celu montażu silnika. Proces montażu trwał dwa dni i obejmował:
-
Osadzenie silnika w ramie maszyny,
-
Podłączenie układów paliwowego, chłodzenia i elektrycznego,
-
Wstępne testy sprawdzające szczelność i poprawność połączeń,
-
Pierwsze uruchomienie pod nadzorem naszych serwisantów.
Po zakończeniu montażu silnik działał prawidłowo, a dźwig LTM1055/1 mógł wrócić do eksploatacji.
Serwis po 50 mth
W ramach naszej kompleksowej obsługi serwisowej, pierwsza inspekcja silnika odbędzie się po 50 motogodzinach pracy. Podczas tego przeglądu nasi mechanicy dokonają wymiany filtrów, sprawdzą wszystkie połączenia oraz dociągną śruby. Pozwoli to na utrzymanie optymalnych parametrów pracy silnika i zapewni jego długotrwałą niezawodność.
Dziękujemy za zaufanie i zapraszamy do skorzystania z naszych usług serwisowych silników Liebherr oraz innych marek.